درمان بیماری بواسیر

درمان بیماری بواسیر

درمان بیماری بواسیر : با زیاد شدن فشار در محل راست روده و سیاهرگ های لگن به طور معمول بواسیر ایجاد می شود.

زیاد شدن فشار باعث می شود خون در سیاهرگ ها انباشته شود و تجمع خون سبب ورم  و کشش سیاهرگ ها می شود و به این صورت بواسیر رخ می دهد .

نشانه های بیماری بواسیر :

احساس خارش و درد و وجود خون در زمان دفع متداول ترین نشانه بیماری بواسیر می باشند.

درمان خانگی بواسیر :

اگر یبوست دلیل به وجود آمدن بیماری بواسیر باشد رعایت رژیم غذایی به نحوی باید باشد که اجابت مزاج منظم ،دفع نرم و بدون فشار باشد. از همین رو استفاده از مواد غذایی حاوی فیبر مثل سبزیجات و حبوبات ، میوه و نان سبوس دار می تواند مفید باشد. نوشیدن آب زیاد و پرهیز از خوردن کافئین که در چای و قهوه و نوشابه موجود می باشد ضروری است.

 

درمان بیماری بواسیر

 

در درمان بیماری بواسیر رعایت موارد زیر توصیه می شود:

  • در زمان اجابت مزاج عجله نکنید و فشار زیادی به خود نیاورید.
  • از دستمال توالت مرطوب به جای دستمال خشک استفاده کنید.
  • دستمال را با فشار اطراف مقعد نکشید.

درمان دارویی بواسیر:

یکی از راه درمان بواسیر درمان دارویی بواسیر می باشد.

برای از بین بردن ورم می توان از پماد آنتی هموروئید ، کرم و شیاف استفاده کرد ولی این دارو ها باید نهایتا 5بار تا 7 بار در روز استفاده کرد. در کنار درمان قطعی بیماری بواسیر باید رژیم غذایی مناسب رعایت شود.

درمان بواسیر بدون عمل جراحی :

در صورت موثر نبودن داروها و رژیم غذایی با مراجعه به پزشک و تایید بیماری بواسیر درمان متناسب پیشنهاد می شود. اگر بواسیر بالای خط دندانه باشد ، درمان بیماری بواسیر بدون جراحی پیشنهاد می شود مانند بستن با نوار زخم بندی و اسکلروتراپی.

راه درمان بواسیر با بستن نوار :

نوار پلاستیکی و محکم در ریشه بواسیر بسته می شود تا از ورود خون به آن ناحیه جلوگیری شود و بعد از 7 روز در زمان دفع بواسیر جدا می شود.

درمان بیماری بواسیر با استفاده از تزریق یا اسکلروتراپی :

با تزریق محلول شیمیایی به رگ های خونی در ناحیه مقعد ، پایانه های عصبی بی حس شده و درد کاهش می یابد و بواسیر سفت شده و جای زخم به وجود می آید و پس از 30 تا 48 روز جمع می شود.

درمان بیماری بواسیر با جراحی :

در بیشتر موارد درمان بیماری بواسیر بدون جراحی است اما 10درصد موارد به گونه ای است که باید جراحی صورت گیرد و برای مواردی است که بواسیر زیر خط دندانه ایجاد شده باشد. در درمان بیماری بواسیر با جراحی راه های متعددی وجود دارد که به طور معمول بواسیر جدا می شود و یا برای کوچک کردن بواسیر از خونرسانی به آن جلوگیری می کنند.

پاسخ

چهار + چهار =

Call Now Button