18 فوریه

مراقبت پس از جراحی پروتز سینه

رعایت و انجام مراقبت پس از جراحی پروتز سینه علاوه بر اینکه در روند بهبودی فرد تسریع ایجاد می نماید موجب دستیابی به بهترین نتیجه از جراحی پروتز سینه نیز خواهد شد.

سینه برخی از خانم ها کوچک تر از حد طبیعی بوده و موجب ناراحتی آن ها می گردد، با جراحی پروتز سینه می توان حجم سینه ها را افزایش داده و با این کار موجب رضایت آن ها شد.

مراقبت پس از جراحی پروتز سینه

کاندیدای مناسب جراحی پروتز سینه

• بانوانی که تمایل دارند تا سینه های شان حجیم باشد.
  • خانم هایی که سینه های آن ها به دلیل کوچک بودن با سایر اجزای بدن شان در تناسب نمی باشد.
  • بانوانی که سایز سینه های آن ها به علت بارداری، کاهش وزن و پیری کاهش یافته است.
  • خانم هایی که همه یا بخشی از بافت سینه خود را از دست داده اند.
  • افرادی که به شکل مادرزادی در سینه های خود دچار ناهنجاری می باشند.
  • بانوانی که به علت کاهش وزن زیاد، سینه های شان شل و افتاده شده است.

مراقبت بعد از جراحی پروتز سینه چیست؟

1. تا یک هفته پس از جراحی به طور کامل استرحت کنید و خم نشوید.
  2. موقع خواب از یک بالشت کوچک در زیر زانو استفاده کنید .
  3. آنتی بیوتیک تان را سر ساعت مصرف کنید.
  4. مسکن تجویز شده راتا سه روز اول سر ساعت و پس از آن در مواقع درد استفاده کنید .
  5. بجز آنتی بیوتیک و مسکن تجویز شده ، بدون مشورت با پزشک دارو نخورید.
  6. به هیچ وجه آسپرین و یا دارو های رقیق کننده خون مصرف نکنید.
  7. از همان روز جراحی می توانید، از جای تان برخیزید اما به مدت سه هفته و به ویژه تا 5 روز پس از جراحی پروتز سینه ، از انجام فعالیت هایی که منجر به افزایش ضربان قلب می شوند، پرهیز کنید.
  8. بهترین نشانه برای پرهیز از انجام برخی فعالیت ها ، شروع درد در هنگام انجام آن فعالیت می باشد  .
  9. از ثابت و بی حرکت ماندن به مدت طولانی خودداری نمایید، چرا که از مهم ترین عوامل بروز آمبولی ، عدم تحرک می باشد .
  10. به طور معمول 48 ساعت پس از انجام جراحی پروتز سینه، می توانید استحمام کنید . البته پانسمان را دستکاری نکنید .
  11. از بتادین و کمپرس آب گرم استفاده ننماید. به علت بی حسی سینه ، امکان سوختگی وجود دارد .
  12. در صورت بروز خارش ، سوزش ، درد یک طرفه ناگهانی ، تب و بی اشتهایی ، حتماً به پزشک اطلاع دهید .
  13. حداقل تا 4 هفته پس از انجام جراحی پروتز سینه ، در فاصله های تعیین شده ، به مطب پزشک به جهت معاینه مراجعه نمایید.
  14. همچنین به منظور پیشگیری از ایجاد اسکار هیپرتروفیک ( گوشت اضافه ) توصیه می گردد تا شش ماه ، ماهی یک بار به مطب مراجعه فرمایید .

هزینه پروتز سینه

عوامل زیادی بر تعیین قیمت جراحی پروتز سینه موثر می باشند همچون:

• دستمزد پزشک
  • هزینه بیمارستان یا کلینیک
  • هزینه داروها

و غیره.

دکتر نفیسه جوادی ، جراح سینه اهواز بعد از معاینه دقیق فرد، هزینه را برای او مشخص خواهد نمود.

دکتر نفیسه جوادی متخصص جراحی عمومی – پلاستیک و گوارش

( لاپاراسکوپی , لیپوماتیک , لاغری با اولترازد , پیکرتراشی )

همورویید | بواسیر | شقاق
دکتر نفیسه جوادی متخصص جراحی عمومی از دانشگاه شهید بهشتی تهران در سال 1381 شماره نظام پزشکی 50444