اقدامات بعد از لیپوماتیک

اقدامات بعد از لیپوماتیک

لیپوماتیک روشی جدید برای از بین بردن چربی های تجمع یافته از نواحی بدن می باشد . عمل لیپوماتیک با نتایج مطلوبی که به جای می گذارد امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است ولی باید به این نکته توجه داشت که برای کسب نتایج مطلوب تر و به منظور جلوگیری از بروز بعضی مشکلات باید به اقدامات بعد از لیپوماتیک نیز توجه دات و به نحو احست آن را انجام داد .  اقدامات پس از لیپوماتیک را در ذیل مطرح کردیه ایم .

اقدامات بعد از لیپوماتیک

رژیم غذایی : در صورتی که در لیپوماتیک از بی حسی موضعی استفاده شده باشد فرد می تواند از رژیم های معمول گذشته استفاده کند و باید به میزان کافی آب و آب میوه بنوشد . تا دو روز نیز بایستی از نوشیدن الکل خودداری شود .

پوشیدن گن های مخصوص : برای جلوگیری از تورم پس از لیپوماتیک باید طبق تجویز پزشک از گن های مخصوصی استفاده شود .

فعالیت فیزیکی : بهتر است تا چند ساعت بیمار استراح مطلق داشته باشد و تا 18 ساعت نیز از رانندگی کردن اجتناب کند . بیمار باید در همان روز عمل کمی پیاده روی کند و روز بعد از عمل نیز قادر خواهد بود به انجام کارهای روز مره ی خود بپردازد و بعد از 2 تا 4 روز از عمل ورزش کردن هم بلامانع است .

ضعف و سرگیجه : مکن است بیمار احساس سر گیجه داشته باشد لذا در زمان بروز چنین حالتی باید سریعا بنشیند یا دراز بکشد .

از حال رفتن پس از دفع ادرار : صبح روز بعد از عمل امکان دارد بیمار پس از دفع ادرار سریع بایستد و از حال برود بنابراین بایستی در 24 ساعت اول بیمار به آرامی بایستد و اگر احساس سرگیجه داشت فورا بنشیند  و یا دراز بکشد .

مراقبت از زخم و استحمام : پس از گذش 48 ساعت باید بیمار روزی یک تا دو بار حمام کند و محل بریدگی را تمیز نگه دارد .

تورم و کبودی : تورم و کبودی جزو عوارض شایع پس از لیپوماتیک می باشند .

پاسخ

پنج × 2 =

Call Now Button