23 نوامبر

درمان بواسیر

درمان بواسیر : بواسیر یا هموروئید به سیاهرگ هایی گفته می شود که در مقعد با وضعیت گشاد شده در دو نوع داخلی و خارجی وجود دارد.

بواسیر خارجی در مدخل مقعد و بواسیر داخلی در مجرای مقعد می باشد.

نشانه های بواسیر یا هموروئید :

نشانه های بواسیر یا هموروئید شامل درد و خون ریزی در هنگام  دفع مدفوع و یا بعد از اجابت مزاج می باشد و ممکن است بیمار دچار خارش، سوزش و ترشح مخاطی یا درد گردد.

همچنین ممکن است بیمار در مقعد خود احساس برجستگی و تورم و التهاب نماید.

درمان بواسیر

روش های درمان بواسیر :

درمان بواسیر شامل روش لیزر، فریز کردن ، روش اسکلروتراپی ،روش داپلر و ترکیبی می باشد.

درمان بواسیر داخلی

مهم ترین نشانه بواسیر داخلی خارش، بیرون زدگی، درد در هنگام اجابت مزاج و خونریزی به صورت چکه چکه می باشد که می تواند به صورت شدید یا خفیف باشد.

درمان بواسیر خارجی

بواسیر خارجی یا هموروئید ترومبوزه از دیگر بیماری های شایع بوده که  شامل بیرون زدگی یک زائده در ناحیه خارج از مقعد می باشد.

برای درمان بواسیر خارجی بدون جراحی می توان ازدرمان دارویی بواسیر با مسکن و ملین در صورتی که سایز بواسیر بین 1 تا 2 میلی متر باشد استفاده نمود، اگر سایز بواسیر بیشتر از 2 میلی متر باشد باید حتما جراحی انجام شود که به دو صورت جراحی سنتی و لیزر می باشد.

راه کارهای درمان فوری و خانگی بواسیر :

•  نوشیدن روزانه هشت لیوان آب
  •  مصرف فیبرها شامل انواع سبزیجات و میوه ها
  • استفاده ازملین ها و لگن آبگرم

روش های بالا درمان فوری درد بواسیر و درمان بواسیر در طب سنتی بوده که درمان موقتی می باشد و لازم است، بیمار برای درمان قطعی حتما به پزشک مراجعه نماید.

درمان بواسیر با لیزر

درمان بواسیر با لیزر به مراتب بهتر از سایر روش های درمانی می باشد و بیمار درد زیادی را احساس نخواهد کرد.

در درمان با لیزر برش بخش پایانی عصب همزمان با برداشتن بافت های ریز بواسیر انجام می شود که بازسازی بخش انتهایی عصب برش داده شده بدون جراحی انجام می شود، از مزیت های درمان هموروئید با لیزر می توان به تورم کم و خونریزی کم و عدم نیاز به بیهوشی اشاره کرد.

هزینه درمان بواسیر با لیزر :

درمان با لیزرهزینه بیشتری نسبت به سایر روش های درمانی دارد با این تفاوت که دارای طول درمان و درد و ناراحتی کمتری نسبت به سایر روش های درمانی می باشد، برای تعیین دقیق هزینه درمان بواسیر با لیزر می توانید به پزشک مراجعه نمایید.

دکتر نفیسه جوادی متخصص جراحی عمومی – پلاستیک و گوارش

لاپاراسکوپی , لیپوماتیک , لاغری با اولترازد , پیکرتراشی , اولتراسونیک چیست , مزایای اولتراسونیک )

18 − هفده =